Thomas Kingos Kirke har et rigt musikliv.

Ved gudstjenester og koncerter er det fornemme Marcussen orgel i centrum. Men også kirkens C. Bechstein flygel anvendes ofte.

Musikkens faste stab består, foruden organist Dennis Dingfeld, af et professionelt, ungt vokalensemble på 5 sangere, hvis hovedopgave er sammen med organisten at lede salmesangen. Desuden bidrager sangerne med kor- og solistindslag – ikke mindst ved højmessen.

Kirkerummet er kendt for sin meget fine akustik, der understøtter de mange musikarrangementer på bedste vis. Et bredt udbud af koncerter arrangeres af kirkens musikudvalg under ledelse af organisten.

Der er fri entré ved alle koncerter!

Kommende koncerter

Koncert med Odense Barok

Mandag 25. marts kl. 19.00

Vi har den store fornøjelse, at Odense Barok gæster Thomas Kingos Kirke.

Selv om det er koldt udenfor, er det værd at sætte kursen mod.

Jubilæums ad hoc kor

Korkoncert med kirkens ad hoc kor med efterfølgende koncertcafé

Onsdag 22. maj kl. 19.30

Som en del af festugen dannes et ad hoc kor. Alle der har lyst til at synge ved en lille korkoncert denne dag, er velkommen.

Mød op kl. 19.00 på øvedagene
- tirsdag 23. april