Thomas Kingos Kirke har et rigt musikliv.

Ved gudstjenester og koncerter er det fornemme Marcussen orgel i centrum. Men også kirkens C. Bechstein flygel anvendes ofte.

Musikkens faste stab består, foruden organist Dennis Dingfeld, af et professionelt, ungt vokalensemble på 5 sangere, hvis hovedopgave er sammen med organisten at lede salmesangen. Desuden bidrager sangerne med kor- og solistindslag – ikke mindst ved højmessen.

Kirkerummet er kendt for sin meget fine akustik, der understøtter de mange musikarrangementer på bedste vis. Et bredt udbud af koncerter arrangeres af kirkens musikudvalg under ledelse af organisten.

Der er fri entré ved alle koncerter!

Kommende koncerter

Torsdag 19. september kl. 19.00

Orgelkoncert

Denne aften gæster den tyske organist Tobias Naumann os. Han er uddannet fra musikhøjskolen i Saarbrücken hvor han afsluttede med den højeste eksamen. Efter ansættelser i Tyskland kom han til Danmark for et par år siden og er pt. organist ved Brønderslev Kirke.

Torsdag 24. oktober kl. 19.00

Orgelkoncert

Igen får vores smukke Marcussen-orgel lov til at fylde kirkerummet med dets varme klang. Denne aften er det kirkens egen organist, Dennis Dingfeld, der sidder ved tangenterne.

Torsdag 21. november kl. 19.00

Koncert med Dzsenifer Vane

Nogle gange ligger de gode ting så nært. Denne aften er lagt i hænderne på to af kirkens egne musikere. Kantoriets sopran, Dzsenifer Vane, vil sammen med organisten give denne aftens koncert. Dzsenifer kommer fra Budapest og læser sang på konservatoriet i Odense. Mange har nok hørt hendes smukke og kraftige stemme ved motetterne under højmesserne. Denne aften får hun lov til at vise, hvad hendes dramatiske sopran byder på.

Onsdag 11. december kl. 19.00

Julekoncert

Reservér datoen. Vi gentager succesen med at overlade aftenen til koret Cantarellerne. Mere herom senere.

Koncertcafé

Efter koncerterne er der koncertcafé i sognesalen. Her er er mulighed for hyggeligt samvær og at købe forfriskninger.