Højskoleeftermiddag

Omsorg, støtte og behandling til børn, unge og voksne

Torsdag 14. marts kl. 14.30-16.00
ved Lars Keld Jensen

KFUM-Sociale arbejde, som i november vandt Kronprinsparrets Pris, har mere end 200 sociale tilbud fordelt over hele landet. Foreningen omsætter for ½ milliard om året. Tilbuddene spænder vidt fra Social drive out, væresteder, cafeer og hjemløseherberger, til børnehaver, børneinstitutioner og centre for misbrug og ludomani.

Hvem er de socialt udsatte i dag? Hvilke opgaver løser KFUM-Sociale arbejde, som velfærdsstatens Danmark ikke lykkes med? Hvilken forskel gør det, at KFUM-Sociale arbejde arbejder på folkekirkens grund for at yde en diakonal og social indsats?

Lars Kjeld Jensen er administrationschef hos KFUM-Sociale arbejde og gift med sognepræst Anna Jensen

Aftenforedrag

Evigt i tiden

En aften med forfatteren Jens Smærup Sørensen

Tirsdag 5. marts kl. 19.00-21.00

Jens Smærup Sørensen er blandt de største nulevende, danske forfattere. Han debuterede i 1971 og har siden udfoldet et meget betydeligt forfatterskab, der de senere år blandt andet omfatter Mærkedage (2007), Hjertet slår og slår (2015), Klinten (2020) samt den nye Evigt i tiden (2023). Blandt de temaer, Jens Smærup Sørensen ofte behandler, er landbo Danmarks undergang, men alligevel fortsatte betydning historisk, eksistentielt og livsmæssigt.

Foredraget tager udgangspunkt i Evigt i tiden. Om den hedder det, at den er en moderne historisk roman om et ægteskab. Om hvordan vi er blevet – og stadig bliver – dem vi er. Om at være til her og nu.

Foredrag, højskoleeftermiddage m.m.

Vi arrangerer jævnligt aftenforedrag og højskoleeftermiddage i sognesalen. Emnerne er mange og forskellige, men de inviterede foredragsholdere er altid personer, som har noget på hjerte og som belyser liv og eksistens.

Aftenforedragene er som regel torsdag aftener fra kl. 19.00.

Højskoleeftermiddage er som regel torsdag eftermiddage, kl. 14.30-16.30.

Vi arrangerer nu og da ture ud af huset, en sangeftermiddag eller noget tredje. Vi får som regel kaffe og brød mod beskeden betaling.

Emnerne kan som sagt være alt mellem himmel og jord, men vi sætter inspirationen fra højskolen med gode foredrag, sang og samtale højt.

Læs om arrangementerne i kirkebladet, i aktivetetskalenderen og her på siden.