Vil du gerne konfirmeres i Thomas Kingos Kirke?

Alle, der går i 7. klasse på Hunderupskolen, kan følge konfirmandundervisningen i Thomas Kingos Kirke.

Elever fra andre skoler, som bor i sognet, og som ønsker at blive konfirmeret i Thomas Kingos Kirke, kan følge konfirmandundervisningen på et eftermiddagshold.

Undervisningen begynder i september og fortsætter frem til lige før konfirmationen i foråret.

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte kirkekontoret.

Til forældre til kommende konfirmander foråret 2025

Informationsaften
Inden jeres børn begynder til konfirmandundervisning i Thomas Kingos Kirke, vil vi gerne invitere jer forældre til en festlig informationsaften torsdag 15. august 2024 kl. 18.00-20.30.

Der vil være en andagt, en lettere anretning, et glas vin eller vand, et foredrag om konfirmationen i historiens lys, praktiske informationer og vejledning til den digitale konfirmandtilmelding.

Skriv til sognepræst Kristian Mejrup, krm@km.dk for tilmelding til informationsaftenen – også gerne med oplysninger om, hvis I er forhindret i at deltage.

Praktisk information om konfirmandundervisningen 2024-2025:
Undervisning

Undervisningen foregår i sognesalen, i konfirmandstuen og i kirkerummet. For 7. klasserne på Hunderupskolen foregår undervisningen på onsdage kl. 8.00-9.30. For elever fra andre skoler, som bor i sognet, og som ønsker at blive konfirmeret i Thomas Kingos Kirke, foregår undervisningen på onsdage kl. 15.30-17.00.

Forløb
Undervisningen begynder onsdag 2. oktober 2024 (uge 40) og afsluttes onsdag 14. maj 2025 (uge 20). Efter nytår begynder undervisningen igen onsdag 8. januar 2025.

Der er ikke undervisning i efterårsferien (uge 42), juleferien (uge 51-52 og 1), vinterferien (uge 7) og påskeferien (uge 16).

Konfirmationerne
Konfirmationerne afholdes i 2025 på følgende dage:
Lørdag 17. maj 2025 Hunderupskolen 7a og 7b
Søndag 18. maj 2025 elever fra andre skoler

Se flere oplysninger og link til den digitale tilmelding her på siden.

Thomas Kingos Kirkes præster
Anna Jensen og Kristian Mejrup

Digital tilmelding

Forældre skal tilmelde deres børn digitalt til konfirmation og konfirmandforberedelse med MitID. Vær opmærksom på at man skal tilmelde sig for konfirmationsår 2024 (hvor forberedelsen starter).

Ved fælles forældremyndighed skal begge forældre skrive under på den digitale tilmelding. Den anden forælder har en frist på 14 dage til at skrive under på tilmeldingen.
Først når begge forældre har underskrevet er barnet tilmeldt konfirmation.

Hvis dit barn er døbt i udlandet eller et andet kristent trossamfund, skal du bruge en kopi af dåbsattesten.

Man skal vælge konfirmation i Thomas Kingos Sogn, sognekode 7777 - (hvis der kommer et andet sogn frem, kan man overskrive med det rigtige sogn).
---
Når forældre har tilmeldt deres barn digitalt, får man også adgang til det digitale kommunikationssystem for konfirmander (KK). Man kan først komme ind på KK ca. et døgn efter den digitale tilmelding.

På KK bliver man bedt om at vælge i hvilken klasse ens barn går og forældre skal også krydse af, om deres barn må fotograferes.

Frist
Vi vil gerne bede om digital tilmelding senest fredag den 11. oktober 2024.

Du tilmelder den kommende konfirmand her:

Du kommer ind på Konfirmandkommunikation her:

Fremtidige konfirmationer

Konfirmationer i fremtiden og ændringen i forhold til afskaffelse af Bededag i 2024

I Thomas Kingos Kirke fejres konfirmationer i weekenden, der falder fjerde søndag efter påske. Der afholdes konfirmationer både om lørdagen og om søndagen. I 2024 er Store bededag afskaffet. Det betyder følgende for fordelingen af dage og klasser:

2025-2030
Lørdag den 17. maj 2025 Hunderup 7a og 7b