Sogneindsamling

Gå en tur og red liv!

– tag del i Sogneindsamlingen 2024

Søndag 10. marts samler Folkekirkens Nødhjælp ind til mennesker
i nød, og din hjælp kan være med til at redde liv.

Thomas Kingos Kirke er indsamlingssted. Mød op i sognesalen kl. 11.00 og vær med til at redde liv.

Vær med!
Hvert år er mennesker i nød i stand til at sikre sig selv en stabil indkomst eller mad på bordet med hjælp fra pengene fra Folkekirkens Nødhjælps sogneindsamling. Du kan melde dig som indsamler hos din lokale indsamlingsleder. Kontakt allerede nu Dorthe Wortmann2037 9973 eller kmthomask1@gmail.com for atmelde dig som indsamler. Du kan også tilmelde dig på blivindsamler.dk.

”Den årlige sogneindsamling er en god og meningsfuld måde for familier at være sammen på, og det samler folk om en vigtig sag,” siger Dorthe Wortmann, indsamlingsleder i Thomas Kingos Sogn.

På indsamlingsdagen i 2023 gik 10.000 mennesker fra hele Danmark på gaden for at samle ind til fordel for mennesker i katastroferamte områder som Afrikas Horn, Ukraine og de jordskælvsramte regioner i Tyrkiet og Syrien.

Og pengene fra årets sogneindsamling har allerede gjort en afgørende forskel. For eksempel på Afrikas Horn, der har været plaget af ekstrem tørke og fødevaremangel siden 2020.

Rabla fra Bale-dalen i det sydlige Etiopien er en af dem, der oplevede tørken på egen krop. Dalen ligger i et af områderne, hvor tørken ramte allerhårdest, og for Rabla var hver dag en kamp mod sulten, da det manglende regnvejr gjorde det umuligt at gro noget mad. Men med økonomisk hjælp fra Folkekirkens Nødhjælp fik Rablas familie, og 575 andre lokale familier, gravet et enormt vandhul til at opsamle regnvand.